Wednesday, August 27, 2025

මගේ පස්සෙන් එන්න - Reviews..





කියූ ලෙසම ජීවක පස්සෙන් ගියෙමි.

කිසිවෙක් 'මගේ පස්සෙන් එන්න' යැයි කියූ පමණින් එසේ කළ නොහැක. එසේ යෑමට පෙර සිතීමට තවත්‍ කරුණු කාරණා රැසකි.

මා එසේ කළ යුත්තේ ඇයි? මට එසේ කිරීමෙන් කුමක් සිදුවිය හැකිද ? ආදී බෙහෝ කරුණු විසඳාගත් පසු සුදුසු නම් හෝ මා කැමති නම් පමණක් එසේ පස්සෙන් යායුතුයැයි මම සිතමි .
නමුත් පසුගිය දිනක සාමාජ මාධ්‍ය හරහා "මගේ පස්සෙන් එන්න" යැයි කී බෝ ගේ අකුරු ඇමුණුම පසු පස මම එ කිසිවක් නොවිමසා යන්නට තීරණය කළෙමි. ඇය මා හා කතා බහ කර ඇතත් කිසි දින හමුවී නැත. එනමුදු එසේ යෑමට කිරීමට තීරණය කළෙමි. එකම සීමාකාරී සාධකය වූයේ රාජකාරීමය වශයෙන් ඇතිව තිබූ යම් යම් හේතූ සාධක නිසා කාලය සොයා ගැනීමෙ බාධාව පමණි. තත්වය තරමක් යහපත් වූහෙයින් ඔබේ පස්සෙන් ආවෙමි.

බාච්චු වත්තේ ජීවක තමා පසු පස එන්නයැයි අබා හෙවත් ආරණ්‍යාට කීවේ කතාව අවසානයේ දී වුවද මම මෙම කෘතියේ මුල් පිටුවේ සිටම ජීවක පසුපස ගියෙමි. වටපිට බැලිමි. ඔවුන්ගේ කතාබහට සවන් දුනිමි. අතීතය හාරා ඇවිස්සීමි.

එසේ යන අතරතුර, වර්තමානයේ අප ඇස්පනාපිට සිදුවන, එසේම ඉදිරියටත් සිදුවෙමින් පවතින , අතීතයේදී ද සිදුවුන, ඒ නිසාම වටිනා ජීවිත අහිමි කළ ඖෂධ හා මත් ද්‍රව්‍ය ජාවාරම වටා ගෙතී ඇති කතා පුවතක් කියවා රසවිඳීමි. නීරස පරිසරයක සිට ගොඩ නැගෙනා මෙම කතාව රසට ලියවී ඇත. එක් එක් චරිත වල මුවට නංවා ඇති දෙබස් අතර බෝ කියන්නට තතන පණිවිඩ හොඳින් හඳූනා ගතිමි.හේතුව එය හොඳින් හඳුනා ගැනීමට පහසුය. එසේම පැහැදිළිය.

ලෝකයේ උතුම්රට ලෙස කියවෙනා, වියළි දණ්ඩක් වුවද පැළවෙනා, සංවර්ධිත රටක් වීමට සියළු මූලික වටපිටාවක් තිබුණද සදහටම සංවර්ධනය වෙමින් පවතින රටක ලේබලය මෙරටට හිමි කරඇති තට්ටු මාරු ක්‍රමයට මාරුවෙමින් යන දූෂිත දේශපාලන වටපිටාව පිළිබඳ ඇය මේ කතාව තුළ වරින් වර මතක් කර දෙයි.
ජනා අමුතුම චරිතයකි. විටක ඒ චරිතය තුළ මට බෝ ඔබවම දැකිය හැක. ඒ ඇය වෛද්‍ය වරියක් ලෙසින් දරනා මත හා අදහස් නිසා විය යුතුය. තවත් විටක මට අබා තුළ ඔබ ඊටත් වඩා හොඳින් දැකගැනීමට හැකිවී දැයි සිතේ.
ඒ ඇය ලියනා මෙන්ම දරනා මත හා අදහස් නිසාවෙනි
ජීවක හෙවත් ජීවා වෙනමම චරිතයකි. ඒ තුළ ඔබ වෙනසක් කිරීමට කැමති යෞවනයකුගේ සිතුවිලි මනාව ගොඩ නගා ඉදිරිපත් කරයි. මුල් පරිච්ජේද කීපයේදී ඔහු හැඟීම් දැනීම් නැති එනම් අපේ වචන වලින් කියනවානම් මෙලෝ රහක් නැති මහා සීතල චරිතයක් දැයි සිතෙන නමුත් එසේ වූයේ ඇයිදැයි දැනගත් පසු අප තුළ ඔහු කෙරෙහි අනුකම්පාවක් මෙන්ම භක්තියක් ඇතිවීම, ඔබ කතාව ගොඩනගා ඇති ආකාරය අනුව නිතැතින්ම ඇතිවේ.

විශ්ව විද්‍යාලයක් යනු වෙනමම සංස්කෘතියකි. එහි ඇත්කේ වෙනමම භාෂා භාවිතයකි. එහි ඇත්තේ වෙනමම හැසිරීම් රටාවකි.ඔබ එය ඉතාම හොඳින් අධ්‍යයනය කර මෙම කෘතිය තුළ දෙබස් මෙන්ම සිද්ධි ගොඩ නැගීමේදී යොදාගෙන ඇති ආකාරය අගය කළ යුතුමය. කිහිළි කරු භාවිතා කරමින් එන සිසුවෙකු පිළිබඳ සිදුවීම ඉතාම හොඳ උදාහරණයක් ලෙස දැක්විය හැක. එසේම සිසුන් අතර කතා බහේදී ඒ මුවගට නගා ඇති දෙබස් රැසක ඒ බව පැහැදිළිව දැකිය හැක.

බාච්චුවත්තේ වටපිටාව මෙන්ම එහි ඇති අනාරක්ෂිතව බව විවිධ සිද්ධි සිදුවීම් මෙන්ම දෙබස් හරහා ඔබ පාඨකයාට වක්‍රව නමුත් මනාව ඉදිරිපත් කිරිමට ඔබ සමත්වී ඇත. අනුත්තරා හා ලිලියන් සම්බන්ධ සිදුවීම, ශාලාවේ වහළයට වැලි ගැසීම මෙන්ම එහි සිදුවූ පොලිස් වෙඩි තැබීම හා තවත් කල්ලියක වෙඩි තැබීම වැනි සිදුවීම් හරහා බාච්චුවත්ත යනු ලේසි පාසූ තැනක් නොවන බව පැහැදිළිව කියා පෑමට ඔබ සමත්වී ඇත.
ඔබ කියන්නට තනනා ,අපට අවබෝධ කරවන්නට තනනා මේ අකටයුතුකම් මෙන්ම සුඳු ඇඳගත් කළු චරිතවල රඟපෑම්, හෙටත් ලෝකය තුළ මෙන්ම මේ කුඩා රටතුළත් ද මෙලසින්ම ක්‍රියාත්මකවනු ඇත.
 
අපට තව ජීවකලා ,අබා ලා මෙන්ම ජනාලා අවැසිය. මෙම කෘතිය ඒ පිළිබඳ දැනුවත් කිරීමකි. සිහි කැඳවීමකි.
ඔබට තවතවත් මෙවැනි සාහිත්‍යමය නිර්මාණ ඉදිරිපත් කිරීමට මෙන්ම ඔබ සිතනා පතනා වෙනස සිදුකිරීමට අවැසි හඬක් නැගීමට අවස්ථාව ශක්තිය ලැබේවායැයි පතමි.

මනෝරි ගමගේ
(මග)

මහාචාර්‍ය මනෝරි ගමගේ මහත්මිය විසින් පොත කියවා ලියන ලද මේ සටහන මෙහි බෙදා ගන්නේ මගේ පස්සෙන් එන්න පොත ගැන අදහසක් බෙදා ගැනීමටය. 

No comments:

Post a Comment

ඔබ මෙහි ආ බව දැනුනොත් සතුටක් ! It would be great to know that you were here !